موضوع : تاثیرات تدریس با رویکرد تمام ساحتی*
*الف:آشنایی با مبانی نظری*
*ب: اهداف*
*ج : نتایج*
*الف:آشنایی با مبانی نظری*
◀ با برنامه درسی ملی به عنوان نقشه جامع یادگیری و ارائه محتوای مناسب به شیوه ای سازمان یافته و ساختار یافته آشنا شدم.
◀ دریافتم که در برنامه درسی ملی به نقش محوری من معلم در هدایت دانش آموز و یادگیرنده بودن و پژوهشگری معلم تاکید شده است.
◀ متوجه شدم برای اجرای مطلوب برنامه درسی ملی باید شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای لازم را کسب کنم.
◀ با ساحت های ششگانه تربیتی بعنوان ابعاد وجودی انسان و رشد همه جانبه و متوازن، جهت تعالی شخصیت و تحقق مراتبی از حیات طیبه آشنا شدم.
◀ با اهداف دوره تحصیلی بعنوان معیار اجرای ساحت ها در دوره های تحصیلی آشنا شدم.
◀ از اهداف پنهان درس بعنوان فرصت های یادگیری بیشتر و زمینه تجزیه و تحلیل کامل دروس و ارتباط با ساحت ها کمک گرفتم.
◀ با ارتباط عرضی دروس و یافتن ارتباط دروس در پایه مورد نظر،زمینه کاربردی کردن و تعمیق و تثبیت دروس را فرا گرفتم.
◀ با ارتباط طولی توانستم اطلاعات دروس را به اطلاعات سال قبل و بعد پیوند بزنم.
◀ با حوزه های ۱۱ گانه تربیت و یادگیری بعنوان بخش بسیار مهمی از برنامه درسی ملی با قلمرو و حوزه های دروس،اهمیت و چرایی مطالعه دروس و نحوه سازماندهی مطالب آشنا شدم.
*ب:اهداف*
◀ دانش آموزان با تجزیه و تحلیل دروس آشنا شوند.
◀ از تلفیق برای یادگیری بهتر دروس استفاده شود.
◀ دانش آموزان با تصویر خوانی آشنا شوند.
◀ معلم و دانش آموزان با چرایی مطالعه دروس آشنا شوند.
◀ خلاقیت در دانش آموزان ایجاد و تقویت شود.
◀ یادگیری مشارکتی و جمعی در کلاس ایجاد شود.
ج) نتایج
◀ فرایند یادگیری تسهیل و تقویت می شود.
◀ یادگیری مشارکتی و جمعی و مستقل ایجاد و تقویت می شود.
◀ معلم بعنوان راهنما و یادگیرنده وتسهيل گر آموزشی عمل می کند.
◀ یادگیری زمینه محور و کاربردی ایجاد می شود.
◀ الگوی روش تدریس از سطح دانشی به تجزیه و تحلیل تغییر می کند.
◀ مشکلات یادگیری تا حدود زیادی رفع و تعديل می شود.
◀ کیفیت آموزش ارتقاء می یابد.
◀ دانش آموزان به درس و یادگیری علاقمند می شوند.
◀ انگیزه و شوق یادگیری افزایش می یابد.
◀ روحیه پرسشگری و کنجکاوی دانش آموزان تقویت می شود.
◀ همیاری و همکاری اولیا در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی جلب می شود.
◀ همسویی نگاه معلم و اولیا در بحث تربیت محقق می شود.
.: Weblog Themes By Pichak :.

