مراحل دریافت رمز سیدا برای همکاران (جدید الورود به آ. پ یا همکاران قدیم که رمز فراموش کرده اند)

ادامه مطلب
9 ویژگی والدین خوب
اگر این ۹ویژگی را دارید،پدر یا مادر خوبی هستید

برچسبها: 9 ویژگی والدین خوب
ادامه مطلب
⭕ حذف عکس دانش آموزدرسیدا وبارگذاری عکس جدید
✅روی عکس کلیک کنید و سطل زباله مانند داخل عکس ظاهر می شود عکس اونجا حذف کنید و عکس جدید رو بار گذاری کنید.
 
مراحل فعال نمودن همکاردر سیدا
✅مدیریت کاربران
✅انتخاب ودسترسی
✅تعریف کاربران
✅+ایجادکاربرجدید
✅انتخاب
✅اطلاعات پرسنل(روی مشخصات همکار کلیک کنید)
✅انتخاب
✅اعتبارسنجی
✅کاربرفعال می شود

مراحل ثبت مشخصات پرسنلی
غیررسمی درسیدا
✅عملیات اولیه
✅سازماندهی وثبت نام
✅مشخصات پرسنل غیررسمی
✅+ایجاد
✅وارد کردن کدپرسنلی وکدملی
✅جستجو
✅تکمیل مشخصات همکاردرهمان صفحه(قسمت های ستاره دارتکمیل شود)
✅اعتبارسنجی وتایید

جابجایی دانش آموزان درکلاس ها درسیدا
✅عملیات اولیه
✅سازماندهی و ثبت نام
✅ساختار مدرسه
✅انتخاب پایه و کلاس
✅کلیک بر روی ◀ کوچک کنار اسم کلاس
✅انتخاب دانش آموز
✅در بالا گزینه ی جابجایی بین کلاسها
✅ دانش آموز مورد نظر را انتخاب کرده و بعد با کلیک بر روی فلش سبز رنگ
✅کلاس مورد نظر را انتخاب نمایید،
✅از کلیک بر روی کلاس دانش آموز به کلاس مورد نظر شما منتقل می شود.

✅روش تخصیص درسها به معلم کلاس درسیدا
✅ورود به سیدا بارمزمدیر
✅ عملیات ضمن سال
✅انتخاب واحد درس کلیک کنید
✅تخصیص معلم به درس گروه کلیک کنید
✅پایه مورد نظر را انتخاب کنید
✅در کادر پایه و کلاس کلاس مورد نظر را انتخاب کنید
✅ از روبه روی درسهای مورد نظر ویرایش
✅معلم مربوطه را انتخاب و ثبت می کنید
 هوش های چندگانه در کودکان
هوش بین فردی
 هوش بین فردی به توانایی فرد برای برقراری و مدیریت ارتباطش با سایرین اطلاق می گردد.
 این هوش افراد را در درک نیازها و انگیزه های افراد پیرامونشان توانا می سازد. اینگونه افراد معمولا دوستان زیادی داشته و به راحتی خود را با شرایط متفاوت اجتماعی وفق می دهند.
 اینگونه افراد با سایرین احساس همدردی زیادی دارند و در تعامل با سایرین از نبوغ خاصی برخوردارند. این نبوغ به آنها در دستیابی به اهدافشان در بکارگیری سایرین کمک زیادی می نماید.
 این افراد در فهمیدن منظور و احساسات افراد اطرافشان، توانایی ویژه ای دارند. آنها از مهارت های کلامی و غیرکلامی مانند تماس چشمی استفاده می کنند.
 مشاغلی که برای افراد دارای هوش بین فردی مناسب می باشد عبارتند از :
پزشک، روان شناس، درمان گر، سیاست مدار، مشاور، معلم، جامعه شناس، رئیس جمهور، مهمان دار، مذاکره کننده، مدیر فروش، کارآفرین.
 
برچسبها: هوش بین فردی
سوالات فصل9 علوم نیروهمه جا1
1-چگونه می توانیم جسمی را به حرکت در آوریم؟جواب: با هُل دادن و کشیدن.
2- نیرو به چه صورتهایی می تواند باشد؟
جواب: به صورت کشیدن- به صورت هُل دادن – هم به صورت کشیدن و هم به صورت هُل دادن.
3-در انجام همه ی کارها ........... به کار می رود.جواب:(نیرو)
4- وقتی سنگ بزرگی را هُل می دهیم و حرکت نمی کند آیا به آن نیرو وارد کرده ایم؟
جواب: بله- وقتی جسمی را هُل می دهیم به آن نیرو وارد می کنیم.
5-در بازی طناب کِشی کدام گروه برنده می شود؟ جواب:گروهی برنده می شود که نیروی بیشتری به طناب وارد می کند.
6-نیرویی که دروازبان هنگامِ گرفتنِ توپ به آن وارد می کند ، چه اثری بر توپ دارد؟ جواب:سبب توقُّفِ حرکتِ توپ می شود.
7- نیرویی که هنگامِ خمیر بازی به آن وارد می کنیم، باعثِ............آن می شود .جواب:(تغییر شکل)
8- آیا وقتی یک پَر را فوت می کنیم به آن نیرو وارد کرده ایم؟جواب: بله.
9- اثرهای نیرو بر اجسام را بنویسید.
جواب:الف)به حرکت در آوردن اجسامِ ساکن. ب)متوقّف کردن اجسام در حالِ حرکت . ج) تغییر جهتِ حرکتِ اجسام .د) تغییر شکلِ اجسام.
برچسبها: 1, و, 2
ادامه مطلب
معنی کلمات تازه درس۱۴ ایران آباد
اتحاد:همبستگی
دلاورانه:شجاعانه
صنعت:فن و حرفه
معروف:مشهور
وطن:میهن،کشور
همبستگی:همدلی،همراهی
متضاد
آباد=/=خراب
جلو=/= عقب
اصلی =/=فرعی
با اهمیت =/= بی اهمیت
شجاعانه =/= بزدلانه
گروهی =/= فردی
هم ات خانواده
اتحاد:متحد
صنعت:صنایع
عمل :معامله
معروف:تعریف،عرف
مقدس:قدس،تقدس
مناطق:منطقه
چند راهکار برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف
🌷 استفاده از برگهی مچاله شده:
در این روش كلمات كلیدی را روی كاغذ نوشته و پس از مچاله كردن در اختیار آنان قرار میدهیم كودكان پس از خواندن كلمهی مورد نظر خودشان به گروههای دیگر سركشی میكنند تا كلماتی كه شبیه نوشته خودشان هست پیدا كنند و با گروه جدید یك جمله بسازند.
🌷 املای آبی:
با استفاده از بطریهای خالی سس یا قطره چكان یا آفتابه و آب. در این روش دانشآموزان به محیط حیاط برده میشوند و كلماتی را كه معلم میگوید، آنها به وسیلهی آب و فشار قوطی روی زمین مینویسند.
چند راهکار برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف
ادامه مطلب را مشاهده کنید.
ادامه مطلب
 هوش های چندگانه در کودکان-
هوش دیداری / فضایی
این نوع هوش توانایی درک پدیده های بصری است. یادگیرنده های دارای این نوع هوش، گرایش دارند که با تصاویر فکر کنند و برای به دست آوردن اطلاعات نیاز دارند یک تصویر ذهنی واضح ایجاد کنند.
آنها از نگاه کردن به نقشه ها، نمودارها، تصاویر، ویدیو و فیلم خوششان می آید.
 
برچسبها: هوش دیداری, فضایی
ادامه مطلب
هوش های چندگانه در کودکان هوش ریاضی منطقی
 
قسمت اول
: شاید شما هم تصویر یک کودک باهوش، کم حرف با یک عینک گرد بزرگ روی صورت را که در اکثر فیلم ها و داستان های کودکان به عنوان مغز متفکر و نابغه کوچک معرفی می شود را به خاطر داشته باشید. این تصویری است که به البته به طور اغراق آمیزی، هوش منطقی- ریاضی را نمایش می دهد.
:هوش منطقی یا ریاضی اولین هوشی که بشر اون رو شناخت. هرچند هوش منطقی یکی از ابعاد نه گانه هوش محسوب می شود و لیکن مستقیما بر بهره وری سایر ابعاد هوش موثر است.
::این بعد از هوش به توانایی ذهن در تفکر منطقی و حل مسئله بر می گردد. هوش منطقی یا ریاضی قبل از اینکه نیاز به بیان و یا تصویرسازی از مسئله داشته باشیم با یک فرایند ذهنی دقیق و البته سریع، نظم منطقی بین اجزای یک مسئله را کشف و مسئله را با استفاده از اصول پایه منطقی عقل حل می کند.
:به عبارت ساده هوش منطقی یا ریاضی یعنی؛ توانایی استفاده از استدلال، منطق و اعداد.
: ادامه دارد .....
: هوش های چندگانه در کودکان-
هوش ریاضی-منطقی
 
برچسبها: هوش ریاضی, منطقی
ادامه مطلب
تفاوت یـ  ی و ایـ یـ ی ای
::هرگاه قبل و بعد از این دوشکل "یـ ی" یکی از صداهای (مصوت ها ) اَ اِ اُ آ او ایـ قرار بگیرد این دوشکل "یـ ی " در آن کلمات صدای "یـِ " می دهند. مانند: دریا - مریم
هرگاه قبل و بعد از دوشکل صدای "یـ ی " یکی از صداهای (صامت ها ) که درپایین جدول قرار بگیرد این دوشکل در آن کلمه ها صدای " یـ " می دهند .
مانند : بازی - ایران - سینی
دونکته ی مهم:
:اگر دو حرف هم شکل و مثل هم در کنار هم باشند اولی صدای "ایـ " و دومی صدای "یـ" بدهد هردورا می خوانیم ولی ققط یکی را می نویسیم.
مانند:
زیارت - میان - زیاد- زیان -زیادی - بیابان- پیاده -بیا - خیار
:هرگاه دوحرف همشکل و مثل هم درکنار هم باشند که اولی صدای "یِ" و دومی صدای "ایـ " بدهد هردو را هم می خوانیم و هم می نویسیم.
مانند:
دایی - بیایید - پاییز - روییده - پایین - زیبایی - روستایی - می آییم - شنوایی - بینایی - دانایی
::توضیحی دیگردرمورد این دونکته:
هرگاه "ایـ " و "یِ" در دوبخش متفاوت باشد یکی را می نویسیم .
مثل : زیاد - بیا
:هرگاه "ایـ" و "یِ" هردودر یک بخش باشند هردو را می نویسیم .
مثل : پایین - پاییز
  تاثیرات نوشتن (۱)
دکتر کارن جیمز با دستگاه اسکن مغزی، فعالیت مغز کودکان هنگام نوشتن را بررسی می کند.
آیا نوشتن با قلم و کاغذ مهم است
با پیشرفت روز به روز تکنولوژی، بسیاری از مردم بر این باورند که زمان دست گرفتن قلم و کاغذ گذشته و اینک باید به جای آموزش به دست گرفتن مداد و خودکار، تایپ کردن را آموخت. در نظام آموزشی کشورهای پیشرفته که فناوری بخشی از تجربه تحصیلی روزانه شده، قلم و کاغذ به دست گرفتن و نوشتن، به جز چند سال اول دوره ابتدایی دیگر مورد تاکید قرار نمی گیرد و دانش آموزان به جای مداد، دست به کیبورد شده و می آموزند که با استفاده از صفحه کلید، یادداشت برداری کنند، مشق بنویسند و تکالیف مدرسه را انجام دهند. اما آیا نوشتن با قلم و کاغذ، موضوعی قدیمی و از مد افتاده است؟ محققان می گویند، خیر.
چرا نوشتن با قلم و کاغذ مهم است؟
بر خلاف باور عمومی که تایپ کردن را معادل بهتری برای نوشتن با قلم و مداد می داند، روان شناسان و عصب شناسان، در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که رابطه بین نوشتن و سایر کارکردهای عمیق مغز بسیار مستحکم است. کودکانی که می نویسند نه تنها بسیار زودتر از دیگران می توانند بخوانند بلکه در تجزیه و تحلیل و به یادسپاری اطلاعات و ایده پردازی های خلاق نیز عملکرد بهتری دارند
لطفا ادامه مطلب را مشاهده کنید
برچسبها: تاثیرات نوشتن
ادامه مطلب
چگونه به كودكاني كه نوشتن تكاليف مدرسه خود مشكل دارند كمك کنیم ؟ 
🍀 اول علت یابی کنیم , یک مدت او را تحت نظر غیرمستقیم قرار بدهید.
 ببینید آیا تمرکز روی کارش دارد!؟
آیا موقع نوشتن زیاد وول می خورد؟
آیا مدام حواسش پرت اطراف می شود؟
آیا بین کار مداد را توی دستش مدام جابجا می کند؟
آیا طرز نشستن او اشتباه هست که زود خسته می شود؟
آیا زیاد پاک می کند؟
آیا به مداد زیاد فشار وارد می کند؟
به ادامه مطلب بروید .
برچسبها: مشکل نوشتن تکالیف
ادامه مطلب
یکی از دلایل مهم کند_خوانی سرگردانی چشم بین خطوط می باشد.
سرگردانی چشم بین خطوط باعث از بین رفتن تمرکز شده و سرعت مطالعه را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.
 یکی از تمریناتی که منجر به بهبود کندخوانی دانش آموز می شود ؛ استفاده از خط_بر است.
بهترین خط بر انگشت اشاره می باشد. دانش آموز باید با انگشت اشاره خط ها را دنبال کند.
یک باور قدیمی و اشتباه می گوید که خط بردن سرعت مطالعه را کاهش می دهد و یک کار ابتدایی است؛ به طوری که بعضی از خانواده ها فرزندان خود را از خط بردن منع می کنند.
خط بردن تمرکز و سرعت خواندن دانش_آموز را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.
دست ورزی
بهبود نوشتن و دستخط
♦ اگر کودک در کنترل دست ورزی دچار مشکلات باشد ، ممکن است این موارد را داشته باشد
👈 گرفتن مداد به صورت نامناسب و کنترل ضعیف و نامناسب مداد.
👈 مشکل داشتن در نگه داشتن و استفاده از قیچی.
👈 تمایل به استفاده از تمام دست برای دستکاری یک شی به جای فقط چند انگشت.
👈 استقامت ضعیف برای فعالیتهای مبتنی بر مداد و قیچی.
👈 داشتن مشکل در انجام کارهای خود مراقبتی ، مانند بستن بند کفش و بستن دکمهها.
👈 داشتن مشکل در گرفتن و رها کردن اشیاء به روش کنترل شده.
👈 دستخط بد و یا کندنویسی و عقب افتادن هنگام نوشتن دیکته
👈 عدم رعایت فواصل خطوط هنگام رنگ آمیزی یا برش دادن اشکال.
👈 داشتن مشکل در باز کردن ظروف یا دربهای بدون سیم.
👌 تمرینات و بازی های فایل رو با دانش آموزان انجام دهید
 
.: Weblog Themes By Pichak :.

