نمونه های بازخورد:

1- با خوشحالی زیاد از عهده ی این کار برآمده اید .

2- کارت نسبت به قبل بهتر شده است

3- پیداست که خیلی تلاش کرده ای .

4- امروز از نوشتن تو لذت بردم .

5- دختر گلم در زبیا نویسی بیشتر دقت کن .

6- کلماتی که صدای ث و ص دارند را در کتاب قصه ات پیدا کن.

7- عزیزم دندانه ها را با یک رنگ دیگر بنویس ( در کلاس اول )

8- دختر خوبم شما موفق شدید .......................

9- دختر خوبم شما ......................... یاد گرفته ای


10- کارت نسبت به قبل بهتر شده است اما فلان مطلب را بیشتر تکرار کن .

11 – نیازمند است که ..................

12 – در زمینه عدد نویسی نیاز به تلاش و تقویت داری.

13 – با انجام این فعالیتy در ............ موفق می شوی.

14- دخترم املای دروس ...... را خوب نوشته ای برای برطرف شدن چند اشکال املا از روی خط اول تا چهارم درس ... یک بار بنویس .

15 – تشدید کلمات را با مداد رنگی بنویس .

16- از املایی که نوشته ای راضی هستم . برای بهتر شدن املای بعدی با کلمات ............ جمله بساز .

17- پرسش ها را کامل پاسخ دادی به تلاشت ادامه بده .

18- پرسش های مهمی را درست پاسخ دادی و ... و ... را در جلسه بعد با هم کار می کنیم .

19- زیبا و تمیز نوشتی ، با خط قشنگت کلمه ی ... را یک بار مثل دوستت ... بنویس .

20- جمله های خوبی می نویسی ، می دانی جمله های جدید شما کامل تر و قشنگ تر از جمله های قبلی شماست.

21- تلاش شما نتیجه داده است دیگر کلمه های ... و ... را اشتباه نمی نویسی .

22- از این که هر بار با دقت بیشتر تکالیف خود را انجام می دهی خیلی خوشحال می شوم.

23- کارهای شما نشان می دهد که در ............. در حال پیشرفت هستید.

24- نسبت به قبل خیلی بهتر شده ای. تمرین هایی را که به شما داده ام در منزل با کمک خانواده ات انجام بده .

25 – نیازمند ان است که ...

26 در زمینه ی ............... به تقویت نیاز داری .

27- به نظر می رسد در ................. مشکل داری.

28- در نوشتن کلمات دندانه دار اشکال داری . دندانه ها را بشمار و بعد کلمه را بنویس .

29- چه خوب ، می بینم هر بار بهتر می نویسی .

30- آفرین پسرم / دخترگلم زیبا نوشته ای .

31- دست پسر / دختر عزیزم درد نکند که این همه قشنگ و زیبا نوشته است .

32- کلمه ی ... را خیلی قشنگ نوشتی ، تو می توانی بقیه کلمات را مانند کتاب بنویسی .

33- بعضی کلمه ها را مثل ... ، ... ، ... را چقدر خوب نوشتی ، کلماتی را که علامت زده ام مانند کتاب بنویس. و ...

34- اگر سعی کنی کلمات ... و... را مثل کلمه هایی که زیرشان خط کشیده ام بنویسی ، خیلی بهتر می شود.

35- آفرین ، دارید کلمات بیشتری را درست می نویسید . به بابا / مامان یا ... بگو از درس ... به شما دیکته بگوید.

36- دوست دارید کلمه هایی که من برای شما نوشته ام را تو هم بنویسی ؟ آفرین گلم تو هم بنویس .

37- می بینی که بعضی از کلمه ها را خیلی خوب نوشتی . با هم تلاش می کنیم که کلمه های دیگر را درست بنویسید.

38 - پسر گلم از این همه تلاشت سپاسگزارم.

39- عزیزم خستگی را از تنم بیرون کردی .

40- صد ماه و صد ستاره کار تو حرف نداره

41 – دست مهناز خانم درد نکند که با تو تمرین می کند.

42- در موقع خواندن هم به املای کلمات توجه کن .

43- بخش محل زندگی جانوران را باز هم مطالعه کن.

44- دخترم مطالعه را فراموش کرده ای بیشتر مطالعه کن یا بیشتر روخوانی کن .

45 – یک سبد گل شقایق برای تو پسر / دختر لایق

46- در نوشتن ... مهارت قابل تحسین داری.

47- اطلاعات مفید را جمع آوری کرده ای .

48- تلاش کن غلط املایی را رفع کنی.

49- آفرین تو می توانی.

50- بسیاری از کلمات را درست نوشته ای .

51- تو با گروه خوب همکاری کرده ای .

52- چقدر خوب و زیبا نوشته ای .

53- چقدر پیشرفت کرده ای.

54- بسیار دقیق تمرینات را انجام داه ای .

55- تو می توانی بهترین باشی .

56- امروز موفق شدی نشانه ی ... را به درستی بخوانی و بنویسی .

57- بوی گل یاس و ریحان از خواندن ... پیچید.

58- تلاش و دقت شما موجب شد تا کم تر اشتباه داشته باشی . آفرین

59- توانایی شما در جمله نویسی خیلی بهتر از قبل شده است.

60- خط شما خوانا و زیباست .

61- خوب مسئله ریاضی را ... را خیلی خوب حل نموده ای .

62- در نوشتن ... مهارت قابل تحسین داری.

63- دقت و علاقه ی شما در ... قابل تقدیر است .

64- فرزندم شما موفق شده اید که ...

65- گلم با اجرای فعالیت های ... در زمینه ی ... شما موفق می شوید.

66- گلم ، در انجام تکالیف ... از خود جدیت نشان داده اید ممنونم.

موفق باشید رضایی 

منتظر نظرات خوب شما عزیزان هستیم .


برچسب‌ها: نمونه های بازخورد توصیفی, شعر و ترجمه سوره فیل, حمد, ناس

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه شانزدهم مهر ۱۳۹۵ | 23:27 | نویسنده : ن. رضایی |
تدریس  هدیه سوم ابتدایی درس پنجم
 
عکس درس و متن درس نسبت به کتاب های پارسال تغییر کرده حواستان باشد از کتاب های پار سال متن نخوانید
 
اهداف کلی امام شناسی و مراسم اسلامی اهداف جزیی1_اشناشدن با امام حسین ع به عنوان یکی از امامان شیعه 2_علاقه مند شدن نسبت به امام حسین و رفتارهایش 3_ ادعای احترام نسبت به امام حسین
 
ایجاد انگیزه 1_ تدریس در ماه محرم مثل من امروز شروع کردم 2_ زیارت عاشورا را بخوانیم ،یا سلام ها بگوییم 3_ در مورد آداب مراسم های این ماه حرف بزنیم اگر شا گردی از استان دیگر است در مورد اداب های شهرشان بگوید و..
 
روش روخوانی حالت حماسی است بعضی جاها لحن ارام و بعضی جا ها لحن کوبنده در مورد حضرت قاسم توضیحات بدهیم پاورقی کتاب امسال هست ، اهمیت نماز ظهر عاشورا حرف بزنیم مظلومیت امام حسین صحبت کنیم و اهداف بزرگ کنیم
 
جلسه دوم فکر می کنم باز واگرا است خودشان جواب دهند و حتما نظرات بپرسید بعضی بچه ها مرتب جای دیگران جواب می دهند حواسمان باشد همه در بحث شرکت و نظرشان را بگویند اگر هم داوطلب نشدند ما بپرسیم نظر تو چیه و.. تمرین دوست دارم باز اولی همه بلند سلام بر حسین بعضی اخرش اضافه می کنند لعنت بر یزید اشکال ندارد تمرین دومش خودشان و بلند بلند هم بخوانند تا با کارهای یک دیگر و شرکت در مراسم اشنا شوند  کامل کن باز اول خودشان جواب نتواستند با راهنمایی به جواب برسند سوال اول جوابش نوح 2_محمدص3_ابراهیم 4_ زلزال اول هر کلمه را به هم وصل کنند نماز می شود جای خالی  گفته امام حسین می شود این ها را می توانیم به عنوان سوال هم استفاد ه کنیم مراسم نشان می دهد تصاویر و..صحبت کنیم در مورد سر بند ها و لباس مشکی و ....
 
جلسه بعد بیندیشیم تدریس مثل دروس قبل تمرین بعد در مورد تصویر که یاران امام حسین چقدر کم ولی قاطعانه ایستادند و داستان شب قبل امام حسین هر کس دوست دارد می تواند برگردد و.... صحبت کنیم و در تعداد افراد دشمن و ستمگریشان و... تمرین گفت وگو کنیم نکته سعی شود به نماز اول وقت ،شکر نعمت،زیر بار ظلم نرفتن ،اتحاد و متحد بودن ، فداکاری،این ها اشاره شود تمرین بگرد پیدا کن رنگ امیزی است و معنی کلمه پایین تصویر نوشته و بچه ها کلاس دوم با اهل بیت اشنا شدند شما یاد اوری کنید  تمرین فکر می کنم باز واگرا است  کار با خانواده بهترین فرصت که در مراسم ها شرکت می کنند سطری از نوحه را یاداشت برای کلاس بیاورند این کارها تا در س بعدی روی برد کلاس باشد و بعد در پوشه کار  امید وارم از تدریس امروز راضی باشید باز هم سپاسگزارم سعی کردم ریز به ریز توضیحاتی را بدهم باز سوالی بود در خدمتم موفق باشید. با تشکر رضایی
 

 نامگذاری حروف الفبای فارسی در ادامه مطلب


برچسب‌ها: تدریس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس پنجم, نامگذاری حروف الفبای فارسی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه شانزدهم مهر ۱۳۹۵ | 22:56 | نویسنده : ن. رضایی |

با تدریس فصل اول ریاضی یعنی الگو ها در خدمت شما عزیزان هستم

در این فصل ابتدا بچه ها با راهبرد های حل مساله مواجه می شوند

یکی از راهبرد های حل مساله الگویابی هست

الگویابی تقریبا در همه جای زندگی وجود داره
در موسیقی، در خیابان ها ، در ساختمان سازی و ریاضی

در ریاضی دوره ابتدایی دو نوع الگویابی مطرح شده است
در پایه اول الگوهای تکرار شونده هست که بچه ها باید الگو رو ابتدا کشف و سپس تکرار کنند

در پایه های بالاتر الگوی افزایشی داریم که به جزء قبلی مقداری اضافه شده و به همین ترتیب ادامه می یابد

در صفحه ی عنوانی ماه و شکل های مختلف آن جزء الگوهای تکرار شونده هست که در هر ماه این شکل ها به ترتیب تکرار می شوند

همچنین در معماری مساجد و ساختمان ها هم الگوهای تکرار شونده را می توان مشاهده کرد

اما در الگوهای افزایشی که بین جمله های الگو رابطه ی عددی برقرار شده و در جمله ی بعدی به ان اضافه می شود
به دو صورت بررسی می شوند
الگوی هندسی که از طریق شکل روابط بین جمله ها کشف می شوند
و الگوی عددی که از طریق جدول رابطه کشف می شود

در صفحه ی هشت الگو را به دو طریق هندسی و عددی داده و رابطه ی بین جملات را خواسته است

در پایین هم خواسته تا الگوی بین شکل ها را پیدا کرده و توضیح دهد

در زیر که عکس معلم هست و کتاب در دست داره توضیحات مخصوص معلم هست
هرگز این توضیحات را از بچه ها نخواهید

در صفحه 9 مساله داده و بچه ها باید از طریق الگویابی بتوانند جواب مساله را پیدا کنند

همانطور که قبلا عرض کردم بچه ها با قرار دادن داده ها در یک جدول می توانند پاسخ سوالات را بدست اورند
در صورتی که آموزش درستی دیده باشند

پس از الگویابی به شمارش چند تا چندتا میرسیم

صفحه ی 10 یک مجموعه ی 12 تایی به بچه ها داده و انواع دسته بندی رو برای این مجموعه به اونها آموزش میده و از اون ها می خواد بر اساس نوع دسته بندی شمارشش رو به صورت الگو و همچنین به صورت جمع دسته های هم عدد بنویسند
مثلا اگر دسته بندی دو تا دو تا هست
الگو به صورت:
2- 4- 6- 8- ...
و جمع دسته های هم عدد به صورت:
2+2+2+2...
نوشته میشه

در این صفحه می خواد به بچه ها یاد بده که ما مجموعه های مختلف رو میتونیم به صورت شمارش های مختلف و دسته بندی های مختلف بشماریم و بنویسیم

در صفحه 12 خلاق باش خاصیت جا به جایی جمع و اعداد سازگار با هم رو می خواد به بچه ها آموزش بده

بچه ها باید یاد بگیرند که در جمع چند عدد مهم نیست که به ترتیب اعداد رو با هم جمع کنیم
بلکه بهتره اعدادی که با هم عدد 10 رو میسازن با هم جمع کنیم و بعد 10 ها رو با هم جمع کنیم که سرعت عمل جمع بالاتر میره

در صفحه 13 ماشین های ورودی و خروجی مطرح میشه

میخواد به بچه ها از الان یاد بده که اگر در فرمولی عددی قرار بدن این فرمول روی اون عملیات انجام میده و سپس یک جواب به ما پس میده

برای این درس شما می تونید از یک توپ استفاده کنید که هیجان بیشتری به کلاس میده

برای هر دانش آموز یک عدد در نظر می گیریم
روی توپ یک عدد خاص مثلا 7 مینویسیم
سپس از اون ها می خواهیم توپ رو برای هم پرت کنند
هر کس توپ رو گرفت عدد خودش رو با عدد روی توپ جمع کنه و حاصل رو بگه
بعد توپ رو برای دوستان دیگرش پرت کنه
معلم هم مثل صفحه 14 میتونه جدول بکشه روی تخته و اعداد و حاصل جمع رو در جدول بنویسه

در بگرد و پیدا کن هم بچه ها در شکل های داده شده شکل مکعب رو شناسایی و علامت میزنند
این مورد پیش زمینه برای فعالیت های بعدی در مورد مکعب هست

در صفحه 16 هم در مورد ساعت بعد از ظهر صحبت شده که بچه ها برای ساعت بعد از ظهر باید ساعت مورد نظر رو با 12 جمع کنند تا ساعت در بعد از ظهر رو پیدا کنند

تمرین آمادگی برای این قسمت شنیدن اخبار در ساعت 20.30 یا 21 یا 22 و یا برنامه هایی که مجری ساعت رو اعلام می کنه هست

قبلا بچه ها گوش کنند و ساعت رو در بعد از ظهر اعلام کنند

یادمون باشه ساعت، یک محور مدور هست که میتونید از محور برای جمع و کم ساعت ها و حل مساله های مربوط به ساعت استفاده کنید

در کاردستی بساز هم بچه ها با استفاده از شکل باز شده ی مکعب با مقوا مکعب رو میسازن
اگر در ساعت ریاضی وقت کم میارید در ساعت هنر این کار رو انجام بدید

 

شکلک های محدثه

 

 


برچسب‌ها: روش تدریس ریاضی سوم فصل اول, شعرهای کودکانه بمناسبت ماه محرم

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه شانزدهم مهر ۱۳۹۵ | 16:1 | نویسنده : ن. رضایی |

فهرستی از فعالیت هایی که می توانیم در ساعات هنر انجام دهیم.


1- نقاشی با موضوع معین
2- نقاشی با حروف الفبا و اعداد و نام خودشان
3- نقاشی خط خطی و یافتن تصویر
4- چسباندن تکه کاغذ و کامل کردن آن
5- نقاشی ناتمام با کامل کردن خطوطش
6- چاپ انگشتی با رنگ گواش
7- کشیدن طرح با پاکن روی کاغذی که با مداد سیاه شده است
8- نقاشی با موضوع درسی
9- چاپ با مواد طبیعی مانند پیاز و سیب زمینی و ..
10- نمایش و کشیدن صحنه های نمایش
11- کاردستی با موضوع درسی مثل پوشش بدن جانوران
12- نقاشی با مداد رنگی و طراحی به وسیله ی یک وسیله نوک تیزروی سطح آن
13- حجم سازی با کاغذ یعنی مچاله کردن کاغذ در اندازه های کوچک وچسباندن روی کاغذ
14- رنگ کردن انواع سنگ ها و کشیدن طرح های مختلف روی آن
15- نقاشی با نقطه ( درس ریاضی )
16- کاردستی برش کاغذ
17- نمایش از موضوعات درسی
18- کامل کردن نقاشی ناقص
19- چسباند کاغذ روی یک سطح برجسته و رنگ کردن آن
20- تا کردن کاغذ و برش آن به صورت اشکال تزیینی
21- درست کردن کار ت پستال های تزیینی
22- نقاشی با کمک جوهر و نخ در کاغذ تا شده
23- کاردستی با کمک خرده تراش
24- نقاشی آزاد
25- نقاشی با کمک مسواک و آبرنگ
26- گردش در طبیعت
27- کاردستی با وسایل دور ریختنی
28- رنگ کردن تخم مرغ
29- رنگ کردن وسایلی که با گل ساخته اند
30- قصه گویی
31- قصه خوانی
32- موسیقی
33- حجم سازی با گل
34- کاردستی با نایلون و پنبه و نخ و ساخت سیر
35- نقاشی با مداد شمعی

  شکلک های محدثه

 


برچسب‌ها: سوره کوثروحضرتفاطمه, س, فعالیتهای زنگ هنر

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه شانزدهم مهر ۱۳۹۵ | 15:59 | نویسنده : ن. رضایی |
زندگی نامه امام حسین علیه السلام (قیام حسینی - واقعه ی کربلا

 

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم
کربلا را می ‌سرود این بار روی نیزه‌ ها
با دو صد ایهام معنی‌دار، روی نیزه‌ ها
نینوایی شعر او از نای هفتاد و دو نی
مثل یک ترجیع شد تکرار روی نیزه‌ ها
چوب خشک نی به هفتاد و دو گل آذین شده ست
لاله‌ها را سر به سر بشمار روی نیزه‌ ها
زخمی داغند این گل‌های پر پر، ای نسیم!
پای خود آرام‌تر بگذار روی نیزه‌ ها
یا بر این نی­زار خون امشب متاب ای ماهتاب
یا قدم آهسته ‌تر بردار روی نیزه‌ ها
قافله در رجعت سرخ است و جاده فتنه جوش
چشم میر کاروان، بیدار روی نیزه‌ ها
زنگیان آیینه می‌بندند بر نی، یا خدا
پرده بر می‌دارد از رخسار روی نیزه‌ ها ؟
صوت قرآن است این؟ یا با خدا در گفت‌وگوست
رو به رو، بی‌پرده، در انظار روی نیزه‌ها
یاد داری آسمان!؟ با اختران، خورشید گفت:
وعده ی دیدارمان: این بار روی نیزه‌ ها ؟!
با برادر گفت زینب: راه دین هموار شد
گرچه راه توست ناهموار روی نیزه‌ ها
ای دلیل کاروان! لختی بران از کوچه‌ها
بلکه افتد سایه ی دیوار روی نیزه‌ ها
صحنه ی اوج و عروج است و طلوع روشنی
سیر کن سیر تجلّی زار روی نیزه‌ ها
چشم ما آیینه آسا غرق حیرت شد چو دید
آن همه خورشید اختربار روی نیزه‌ ها
محمّد علی مجاهدی

----------------------------------------------------

خدایا پیکرم آتش گرفته

دل غم پرورم آتش گرفته


شهادت نامه را با خون نوشتم

ولیکن دفترم آتش گرفته


خودم دیدم کنار قتلگاهم

که قلب مادرم آتش گرفته


خودم دیدم کنار نهر علقم

لب آب آورم آتش گرفته


خودم دیدم که از تیر سه شعبه

گلوی اصغرم آتش گرفته


خودم دیدم سکینه داد می زند

که عمه چادرم آتش گرفته


الا ای خواهرم زینب کجایی

لباس دخترم آتش گرفته


ز هرم ناله هل من معینم

صدایم، حنجرم آتش گرفته

 شاعر: سید مجتبی شجاع

 منتظرنظرات خوب شما عزیزان هستیم . با تشکر رضایی 

در ادامه مطلب مطالب را مشاهده کنید.

 


برچسب‌ها: زندگینامه امام حسین, ع, قیام حسینی

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه دوازدهم مهر ۱۳۹۵ | 22:58 | نویسنده : ن. رضایی |
انواع بازخورد:

1- بازخوردهای شفاهی: بازخوردهای فرایندی شفاهی از زیباترین و ماندگارترین بازخوردها هستند. این بازخوردها عبارتند از آن دسته از بازخوردهایی که از طریق شکل صورت، لحن کلام، زبان ایماء و اشاره و کلام، یعنی صحبت‌ها و جمله‌های توصیفی منظوم و منثور شفاهی با زبان فارسی، بومی و فارسی – بومی اطلاعاتی را به دانش‌آموزان منتقل می‌نماید.

بخش بزرگی از بازخوردهای فرایندی شفاهی هستند.

2- بازخوردهای کتبی: گاه لازم است معلم از بازخورد کتبی نیز استفاده کند.

وقتی از بازخوردهای کتبی استفاده می کنیم که :

- لازم است اولیاء در جریان عملکرد دانش‌آموز قرار گیرند.

- دانش‌آموزی اشکال جدی و اساسی در یک فعالیت دارد و معلم تشخیص می‌دهد با نوشتن بازخورد کتبی تکلیف اولیا در کمک به دانش‌آموز روشن می‌شود.

- وقتی که نمونه فعالیت دانش‌آموز، در پوشه کار، قرار داده می‌شود.

- تلاش مهم یا برجسته‌ای انجام شده و دانش‌آموز با مراجعه به آن و مرور بازخورد معلم، انگیزه‌ی تلاش و موفقیت را در خود تقویت می‌نماید.

- عدم اطلاع از آن بازخورد، عملکرد تصمیم گیری‌های بعدی در مورد دانش‌آموز را با ابهام و مشکل روبرو گرداند.

بازخوردها چه کتبی باشند چه شفاهی باید شامل 3 نکته ی اساسی باشند:

- نقاط قوت دانش آموز

- نقاط ضعف دانش آموز

- رهنمود یادگیری

متأسفانه بسیاری از معلمان فقط به بیان نقاط ضعف دانش آموزان توجه دارند. برخی دیگر از معلمان نیز با این که به نقاط قوت توجه دارند اما هیچ رهنمودی برای بهبود یادگیری ارائه نمی کنند.

(بدیهی است که اگرعملکرد دانش آموز در سطح عالی باشد مورد دوم و سوم ضرورتی ندارد.)

به نمونه بازخوردهای زیر توجه کنید:

دخترم تبدیل عدد مخلوط به کسر را به خوبی یاد گرفته ای اما در ضرب بی دقتی کردی یک بار با دقت بیشتر حاصل را به دست بیاور.

پسرم بیشتر کلمه ها را در املای امروزت درست نوشتی اما در کلمه هایی که دورشان خط کشیدم اشکال داشتی با مراجعه به کتابت املای صحیح آن ها را بنویس.

دخترم جمله بندی های انشایت بسیار زیبا بود فقط لازم است علامت گذاری ها را رعایت کنی تا در خواندن دچار اشکال نشوی با رنگ قرمز علامت های لازم را بگذار.

ولی محترم پسرم تمام نشانه ها را به خوبی یاد گرفته است فقط در گذاشتن دندانه ها کمی بی دقتی دارد لطفا تا یک هفته هرشب چند کلمه برایش بنویسید و از او بخواهید دندانه هایش را بشمارد.

دخترم به همه ی سوال های درس به خوبی پاسخ دادی فقط در سؤال 3 اشکال داشتی با مشورت با دوستت به این سوال هم پاسخ کامل بده.

پسرم تلاش شما را در انجام این تکلیف می ستایم اگر سعی کنی زیبا تر بنویسی کارت بی نقص می شود منتظر پیشرفتت در تکلیف بعدی هستم.

 


برچسب‌ها: انواع بازخورد

تاريخ : پنجشنبه یکم مهر ۱۳۹۵ | 9:47 | نویسنده : ن. رضایی |

 معرفی چند شیوه برای جلب توجّه دانش آموزان در کلاس درس

 

شیوه ی زبانی :

روی تخته ی کلاس بنویسید : « لطفاً ساکت »

شیوه ی موسیقیایی : یک عبارت ریتمیک را همراه دست زدن بیان کنید و از دانش آموزان بخواهید آن را تکرارکنند .

شیوه ی حرکتی – جسمانی : انگشت اشاره ی خود را با علامت سکوت روی لب ها بگذارید و دست دیگران را بالا ببرید . از دانش آموزان بخواهید تا حالات شما را انعکاس دهند .

شیوه ی مکانی :

تصویری از یک کلاس مرتّب و آرام روی تخته قرار دهید و با چوب به آن اشاره کنید . ( در این حالت حتّی می توان با حالتی طنز طوری وانمود کرد که مثلاً این یکی از آرزوهای ماست ! )

شیوه ی منطقی – ریاضی :

با استفاده از یک ساعت وقت نگهدار مقدار زمان تلف شده را محاسبه کنید و آن را روی تخته بنویسید ( اگه ساعت ندارید یه چند ساعت اضافه کار بگیرید ! ) دانش آموزان را مطلع سازید که عدد نوشته شده ی روی تخته مقدار زمانی را نشان می دهد که از ساعت آموزش کم شده است و جلسه ی بعد باید جبران شود .

شیوه ی میان فردی :

در گوش یکی از دانش آموزان آهسته بگویید : « اکنون وقت درس است . آن را به دیگران هم بگو ! » و آن گاه منتظر بمانید تا این نکته به کل کلاس ابلاغ شود .

شیوه ی درون فردی :

شروع به تدریس کنید و بگذارید دانش آموزان خود رفتار خویش را کنترل کنند .

شیوه ی طبیعت گرایانه :

صدای سوت گوش خراش یک پرنده یا یکی از حیوانات را پخش کنید


برچسب‌ها: معرفی چند شیوه برای جلب توجّه دانش آموزان در کلاس

تاريخ : پنجشنبه یکم مهر ۱۳۹۵ | 9:42 | نویسنده : ن. رضایی |