جشنواره علمي جابر بن حيان
( پروژه هاي علمي دانش آموزان دوره ابتدايي )
انتخاب موضوع براي پروژه علمي

جابربن حیان نمایشگاه دانش آموزان

«قابل توجه تمامی  اولیای گرامی اول تا ششم  دبستان شهید چمران »

اولیای گرامی لطفا برای تهیه مقوای جابر بن حیان با نماینده های کلاسی هماهنگی کنید تا کلی برای کلاس ها تهیه شود . با تشکر رضایی 


برچسب‌ها: جشنواره علمي جابر بن حيان, پروژه هاي علمي دانش آموزان دوره ابتدايي, انتخاب موضوع براي پروژه علمي

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه بیستم دی ۱۳۹۵ | 21:39 | نویسنده : ن. رضایی |
سطوح مختلف حیطه های شناختی

1)سطح دانش:هدف کلی آموزشی(اصطلاحات متداول و مفاهیم اساسی وروش ها را می داند)،فعل های رفتاری (تعریف کردن،توصیف کردن،نام بردن،جورکردن)

مانند:پیامد های تعارض نقش را نام ببرید. گروه را تعریف کنید.

2)درک و فهم: هدف کلی آموزشی(اصول وقوانین و نظریه ها را می فهمد)،

مثال زدن،خلاصه کردن، توضیح دادن،تعمیم دادن،پیش بینی کردن)

 

مانند:یک نمونه تحرک افقی و صعودی را مثال بزنید. چراپدران گاهی دچار فشار نقش می شوند؟

3)کاربرد: هدف کلی آموزشی(اصول ومفاهیم و نظریه هارادر موقعیت جدید و عملی به کارمی برد)

 فعل های رفتاری(تغییر دادن ،محاسبه کردن،به کاربردن)

مانند:4ویژگی برای خود نام برده و مشخص کنید چه امری مبنای شناخت شما قرار گرفته است؟

 


برچسب‌ها: سطوح مختلف حیطه های شناختی

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه بیستم دی ۱۳۹۵ | 19:8 | نویسنده : ن. رضایی |
آموزش درس محیط و مساحت 

 


برچسب‌ها: آموزش درس محیط و مساحت

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه بیستم دی ۱۳۹۵ | 15:31 | نویسنده : ن. رضایی |
طرح درس خاک با ارزش علوم پایه پنجم 

 


برچسب‌ها: طرح درس خاک با ارزش علوم پایه پنجم

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه نوزدهم دی ۱۳۹۵ | 20:21 | نویسنده : ن. رضایی |
روش تدریس ضرب پایه سوم ابتدایی 

 


برچسب‌ها: روش تدریس ضرب پایه سوم, روشهایی برای تدریس ضرب

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه نوزدهم دی ۱۳۹۵ | 20:15 | نویسنده : ن. رضایی |
تدریس درس 13 اجتماعی سوم  بازیافت

 


برچسب‌ها: تدریس درس 13 اجتماعی سوم بازیافت

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه نوزدهم دی ۱۳۹۵ | 20:10 | نویسنده : ن. رضایی |
راه های تقویت نوشتاری (خوش خط نویسی)

تقویت عظلات ظریف دست ها برای تقویت عظلات ظریف دست ها نیمه ای از یک ورق روزنامه به فراگیر می دهیم و از او می خواهیم روزنامه را با دستی بگیرد که با آن می نویسد روزنامه را بگیرد و بالا ببرد ( یک دستی ) در هوا بدون کمک از دیوار یا بدن و یا هر شی ء دیگری روزنامه را با کمک انگشتان همان دست مچاله نماید . لازم به ذکر است که این بازی را می توان در کلاس به صورت مسابقه انجام داد. ب) خمیر بازی : به شرطی که برای نرم کردن و یا شکل دادن به خمیر فقط از انگشتان و دست ها استفاده نماید از کف دست ها استفاده نشود . ج ) مسابقه ی باز و بسته کردن دکمه ها : می تواناز روپوش خود بچه ها استفاده کرد و یا از چند پیراهن مردانه استفاده کنیم و مسابقه برگزار نمائیم . د ) پوشیدن و درآوردن جوراب ها به صورت مسابقه در کلاس . هـ ) باز و بسته کردن بند کفش ها 3- عدم هماهنگی لازم بین چشم و دست ها : فعالیت هایی مثل سوزن نخ کردن ، بازی با توپ پینگ پنگ و راکت ، پرتاب توپ درون سبد ، پرتاب دارت به هدف ،رنگ آمیزی اشکال ساده بدون بیرون زدن از خطوط ، می تواند تاحد زیادی بین چشم و دست هماهنگی ایجاد شود.

 


برچسب‌ها: راه های تقویت نوشتاری, خوش خط نویسی, 16روش براي بهبود مهارت‌هاي نوشتن املا

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه هجدهم دی ۱۳۹۵ | 22:32 | نویسنده : ن. رضایی |
کردم از عقل سؤالي ، که مگر ایمان چیست؟ عقل بر گوش دلم گفت؛ که

ایمان ادب است، آدمیزاد اگر بی ادب است، آدم نیست، فرق مابین بنی آدم و

حیوان، ادب است...! سعدی


برچسب‌ها: شعری از ادب از سعدی, پیامبران اولوالعزم

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه هفدهم دی ۱۳۹۵ | 11:22 | نویسنده : ن. رضایی |
روشهای قصه گویی خلّاق

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه نهم دی ۱۳۹۵ | 21:29 | نویسنده : ن. رضایی |