اولین قدم تدریس شما پس از ورود به کلاس چیست ؟

فرض کنید وارد کلاس شده اید . اولین قدم تدریس شما پس از ورود به کلاس چیست ؟ به عبارت دیگر ، چه کارهایی را باید انجام دهید ؟ و از انجام چه کارهایی باید بپرهیزید ؟ اگر کلاس شلوغ بود چه باید کرد ؟ و ...

فرآیندی را که را که در پی می آید ، مرحله به مرحله طی کنید ، و مطمئن باشید که کلاس جذابی خواهید داشت .

• مکث کنید ، منتظر بمانید تا همه ی کلاس آماده شود . تک تک دانش آموزان را از نظر بگذرانید ، قبل از آن که همه ی کلاس آماده شود ، تدریس خود را شروع نکنید .

• اگر کلاس شلوغ است ، به دانش آموزان شلوغ ، خیره شوید ، تغییر فعالیت دهید ( مثل جابه جایی صندلی کلاس ، نگاه به دفتر نمره و نگاه به دانش آموزان و ... )

• هرگز تدریس خود را با ارعاب و تهدید آغاز نکنید . صحبت های خود را دوستانه و به آرامی آغاز کنید .

• از مطالب درس قبلی سوال کنید ، بدون یادآوری درس قبلی درس جدید را آغاز نکنید .

• برای تدریس درس جدید ، دانش آموزان را آماده کنید ، و برای آماده سازی ، سوألات غیر مستقیم اما در ارتباط با درس جدید از دانش آموزان نکنید .

• تدریس خود را با مثال های ساده ، به روز و کاربردی آغاز کنید . از بیان مثال های تکراری و اصطلاحات فنی تا حدامکان بپرهیزید .

• مقدمات تدریس را آن قدر طولانی نکنید که دانش آموزان برای یادگیری موضوع اصلی درس ، خسته شوند .

• در این مرحله ، بر موضوع درس تمرکز کنید ، و تدریس خود را پی بگیرید .

 

چرا باید برای دانش آموزان ایجاد انگیزه کرد ؟

انگیزه را ، محرک هر فرد برای رسیدن به اهداف خود تعریف کرده اند .اگر معلمی نتواند از این عامل برای بهتر شدن تدریس استفاده کند . یک اب زار بسیار قوی را از دست داده است . از این رو ، توصیه می شود قبل از هر تدریس ، انگیزه ی دانش آموزان را برای یادگیری درس جدید افزایش دهید. « بیان اینکه چرا باید در دانش آموز ایجاد انگیزه کرد ؛ » می توان به این موارد اشاره کرد :

• برانگیختن علاقه دانش آموزان

• درگیر کردن دانش آموزان با موضوع تدریس

• معطوف کردن توجه دانش آموز، به آنچه که باید یاد بگیرد .

فنون ایجاد انگیزه در یادگیرندگان

 

بیان اهداف درس :

 

اهداف درس را برای فراگیرندگان به روشنی بیان کنید ، یعنی مشخص کنید که دانش آموزان پس از پایان درس به چه دانش و یا توانمندیهایی دست پیدا می کند .

 

معنا دار کردن یادگیری :

کاربردهای درس را در موقعیت های متفاوت زندگی ، برای دانش آموزان بازگو کنید ؛ یعنی طوری عمل کنید که دانش آموزان احساس کنند با یادگیری این درس می توانند مشکلی از مشکلات زندگی خود را حل کنند . در واقع، یادگیری ر ا برای دانش آموزان معنادار کنید .

 

مشارکت کردن دانش آموزان در بحث


برچسب‌ها: اصول ده گانه تحسین, تعریف و تمجید کودکان, اولین قدم تدریس شما پس از ورود به کلاس چیست

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه هفدهم مهر ۱۳۹۶ | 13:57 | نویسنده : ن. رضایی |
جشنواره جابربن حیان چگونه داور خوبی باشیم .

راهنمای پروژه ی علمی دانش آموزان


برچسب‌ها: راهنماي پروژه علمي, راهنماي معلمان, جشنواره جابربن حیان چگونه داور خوبی باشیم

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه شانزدهم مهر ۱۳۹۶ | 21:42 | نویسنده : ن. رضایی |
جشنواره جابر بن حيان
( پروژه هاي علمي دانش آموزان دوره ابتدايي )جدول زمانبندي

 

abtedaei.blogfa.com دبستان شهید جمران

 

1 دفتر کارنما ( دفترچه یادداشت ) از ابتدا انتخاب سوال و موضوع تا پایان پروژه بصورت روز شمار با ذکر تاریخ دانش آموزان مشاهدات و اطلاعات بدست آمده و فعالیتهای خود را. در آن می نویسند
2 _ تابلو نمایش از جنس مقوا یا کارتن پلاست. در ابعاد 70 در 100 تا بزرگترین سایز آن 90 در 120 که مطالب روی آن بسته به نوع پروژه. در مرحله آخر چسبانده خواهد البته : عنوان _تحقیق زمینه _ منابع و سپاسگزاری. در همه تابلو نمایش. ها مشترک است البته مطالب حتما روی کاغذ سفید نوشته یا نایپ و روی تابلو نمایش چسبانده می شود


3 _ مواد نمایشی و آزمایشی شامل مواد ساخته شده توسط دانش آموز و موادی که با. آن آزمایش انجام می دهد و یا یک واقعیت علمی را نشان می دهد
4_ گزارش کتبی ( فقط برای پروژه های آزمایش 9 صفحه. و طراحی و ساخت 4 صفحه )

 


برچسب‌ها: جشنواره جابر بن حيان, پروژه هاي علمي دانش آموزان دوره ابتدايي, جدول زمانبندي

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه پانزدهم مهر ۱۳۹۶ | 21:41 | نویسنده : ن. رضایی |
راهکارهایی برای تقویت املا در دانش آموزان که باید بکار برد.

 


برچسب‌ها: راهکارهایی برای تقویت املا در دانش آموزان

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه پانزدهم مهر ۱۳۹۶ | 19:49 | نویسنده : ن. رضایی |
چگونه مشق به دانش آموز بدهیم تکالیف خلاقیتی 

مشق چی بدیم تکراری نباشه تا دانش آموزان  خسته نشوند 

 


برچسب‌ها: چگونه مشق به دانش آموز بدهیم, تکالیف خلاقیتی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه پانزدهم مهر ۱۳۹۶ | 19:47 | نویسنده : ن. رضایی |
(جمع بستن اسم ها در زبان فارسی)

 جمع‌های فارسی

کلمه‌ها را در فارسی چه‌‌طور جمع می‌بندیم؟ 

 


برچسب‌ها: جمع‌های فارسی کلمه‌ها را در فارسی چه‌‌طور جمع می‌ب, جمع بستن اسم ها در زبان فارسی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه پانزدهم مهر ۱۳۹۶ | 19:38 | نویسنده : ن. رضایی |
 

 

 

 

همه چیز در باره ی جابرین حیان 

سخنی با معلم جابربن حیان

  پایه اول : طبقه بندی

پایه دوم : طبقه بندی _
نمایش علمی.

پایه سوم : نمایش علمی

پایه چهارم : آزمایش و نمایش علمی ( به ندرت طراحی و ساخت )

✅پایه پنجم و ششم : نمایش علمی _آزمایش _ طراحی و ساخت

راهنماي پروژه علمي جشنواره جابربن حيان به شرح ذيل مي باشد:


راهنماي پروژه علمي

انتخاب موضوع براي پروژه علمي

بروشور راهنماي والدين

جدول زمان بندي پروژه آزمايش

جدول زمان بندي پروژه طراحي و ساخت

چگونه يك داور خوب باشيم

سخني با كارشناسان

سخني با معلمان

شيوه نامه طرح

فرم داوري جمع آوري


فرم داوري آزمايش

فرم داوري طراحي و ساخت

مسابقه پرواز

ملاك هاي توصيفي داوري آزمايش

نقش ها و مسئوليت ها

 Image result for ‫انواع تابلوهای جابربن حیان‬‎

Image result for ‫انواع تابلوهای جابربن حیان‬‎

 

 

 

 


برچسب‌ها: طرح جابربن حیان مطالب و تمام راهنمائی ها, عناصر يك پروژه علمي, انواع پروژه علمي, گزارش نویسی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه پانزدهم مهر ۱۳۹۶ | 0:19 | نویسنده : ن. رضایی |
طرح درس  روزانه ریاضی دوم جمع های فرایندی 


برچسب‌ها: طرح درس روزانه ریاضی دوم جمع های فرایندی

ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه سیزدهم مهر ۱۳۹۶ | 21:24 | نویسنده : ن. رضایی |
طرح‌ درس ریاضی اعداد زوج و فرد

 

در ادامه مطلب طرح درس اعداد زوج و فرد را مشاهده کنید .

 

بازیهای مربوط به ضرب 

۱-استفاده از دوتا تاس برای اموزش ضرب ۱تا۶.به این صورت که بچه ها رو گروه بندی کنید و برای هر گروه یک سرگروه انتخاب کنید.سرگروه تاس ها را بیندازه هر عددی که امد در هم ضرب کنند و زیر گروهها جواب بدهند
۲-روی یک تکه فوم بزرگ حاصلضرب های ۷تا۹ را بنویسید بعد روی دیوار نصب کنید.شما ضربهای مربوطه را بگوید دانش اموزان با دادن پاسخ درست پیکان دارت را به سمت حاصلضرب مربوطه پرتاب کنند.
۳-در حیاط یک جدول طراحی کنید و حاصلضربها را در هر خانه بنویسید شما ضرب مربوطه را بگوید دانش اموزان روی خانه درست بپرند.
۴-کارتهای کوچکی درست کنید روی هر کارت یک حاصلضرب بنویسید کارتها را با بند دور گردن گروه اول از دانش اموزان وصل کنید بعد از گروه دوم که کارت ندارن ضرب مربوطه را بنویسید و از انها بخواهید که دوست خود را که کارت درست به گردنش اویزان است را پیدا کند و به صورت بازی گرگم به هوا او را بگیرد.

 


برچسب‌ها: طرح درس ریاضی دوم ابتدایی اعداد زوج و فرد, بازیهایی مربوط به ضرب

ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه سیزدهم مهر ۱۳۹۶ | 21:21 | نویسنده : ن. رضایی |
نمونه سوالات مطالعات اجتماعی همراه با پاسخنامه درس 1تا15

پایه سوم ابتدایی97-96 دبستان

شهید دکتر چمران 


برچسب‌ها: نمونه سوالات مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی97, 96

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه یازدهم مهر ۱۳۹۶ | 20:12 | نویسنده : ن. رضایی |
سوالات درس 1تا 6 علوم پایه سوم ابتدایی 97-96

 

 

نکات عدد نویسی

تعاریف

رقم در ریاضی ده رقم داریم که از صفر تا ۹ را شامل می شود.
ارقام زوج ۰٬۲٬۴٬۶٬۸٬
ارقام فرد۱٬۳٬۵٬۷٬۹٬

عددبا در کنار هم قرار گرفتن ارقام ، عدد بوجود می آید.
مانند ۵۷ و ۱۰۰۶و ...

عدد زوج عددی است که یکان آن دارای رقم زوج باشد .
مانند  ۵۴ - ۷۰ - ۹۸۰۰۰ - ۲۸ و...

عدد فردعددی است که یکان آن دارای رقم های فرد باشد .
مانند   ۴۵ - ۶۷۹- ۳۳۱ و ...

مرتبه به یکان ، دهگان و صدگان در هر طبقه ، مرتبه می گویند.

نکته
مرتبه ها در هر طبقه تکرار می شوند.

طبقه به یکی ها ، هزارها ، میلیون ها ، میلیاردها و ... طبقه می گویند .
هر طبقه شامل سه مرتبه ی یکان ، دهگان و صدگان می باشد .

عددی بزرگتر که تعداد ارقام بیشتری داشته باشد.

اولین رقم در هر عدد از سمت چپ ، دارای بیشترین ارزش مکانی است .

 

 


برچسب‌ها: سوالات علوم پایه سوم ابتدایی درس 1 تا6 متن و پرسش, 96, نکاتی در مورد عدد نویسی زوج فرد طبقه مرتبه

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه دهم مهر ۱۳۹۶ | 19:53 | نویسنده : ن. رضایی |
آموزش مهارت زندگی به فرزندان  در ادامه مطلب مشاهده کنید.

 

چند نکته بسیار بسیار مهم در زندگی

ﺣﺮﺹ ﻧﺨﻮﺭﯾﺪ .

ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﺭﺍ ﻧﺒﻠﻌﯿﺪ.

ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻏﺬﺍﯼ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﻭ ﻓﺎﺳﺪ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ ﺍﺯ

ﺟﺬﺏ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺑﻠﻌﯿﺪﻥ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﮐﻨﯿﺪ.

ﻧﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﻤﯽ ﺁﯾﺪ ، ﺫﻫﻦ

ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺧﺮﺍﺏ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﭼﺎﺭ ﺗﻬﻮﻉ ﻓﮑﺮﯼ ﺷﻮﯾﺪ.

ﺍﮔﺮ ﺩﻟﺨﻮﺭﯾﺪ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﻨﯿﺪ .

ﺍﮔﺮ ﻣﯽ ﺗﺮﺳﯿﺪ ﺗﺮﺱ ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﯿﺎﻭﺭﯾﺪ.

ﺍﮔﺮ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﯿﺪ .

ﮔﺮﯾﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ؟ ﮔﺮﯾﻪ ﮐﻨﯿﺪ.

ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ ﻣﺜﻞ ﺧﻮﯾﺸﺘﻦ ﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺳﮑﻮﺕ ﻭ ﺑﺮﺩﺑﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ

ﮐﻨﺎﺭ.

ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺑﺮﺍﺯ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﺎﺑﻮﺱ.

ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺗﯿﮏ ﻋﺼﺒﯽ. ﺗﻨﮕﯽ ﻧﻔﺲ . ﺧﺎﺭﺵِ ﺗﻦ .

ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺩﺳﯿﺴﻪ ﭼﯿﻨﯽ ﻭ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺟﻮﯾﯽ.

ﻧﺎﺧﻦ ﻭ ﻟﺐ ﺟﻮﯾﺪﻥ ﻭ ﺗﻨﺪ ﺗﻨﺪ ﭘﺎﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﮑﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ .

ﻧﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﮐﺴﯽ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺧﺪﺷﻪ ﺩﺍﺭ ﮐﻨﺪ.

ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻩ.

ﺑﺎ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﻣﻌﻨﯽ ﺩﺍﺭ .

ﺑﺎ ﮐﻨﺎﯾﻪ.

ﺑﺎ ﺣﺮﻑ ﻭ ﻃﻌﻨﻪ .

ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺑﯿﺎﻭﺭﯾﺪ .

ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺻﻠﺢ ﮐﻨﯿﺪ.

ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ.

ﭼﻬﺮﻩ ﺗﺎﻥ ﺭﺍ، ﺍﻧﺪﺍﻡ ﺗﺎﻥ ﺭﺍ.

ﺻﻠﺢ ﮐﺮ ﺩﻥ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﺁﻏﺎﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺳﺖ.

ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﯾﺮﯾﺪ .

ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻭ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﺎﺕ ﻭ ﻏﻔﻠﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥﺑﺒﺨﺸﯿﺪ.

با تشکر : رضایی


برچسب‌ها: آموزش مهارت های زندگی بهترین مربی برای فرزندتان با

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه نهم مهر ۱۳۹۶ | 18:49 | نویسنده : ن. رضایی |
هر هفته به مدت دو ‌ساعت در زنگ اول يا دوم يكي از روزهاي هفته، به آموزش اذکار و عبارات نماز بر اساس كتاب درسي آموزش قرآن اختصاص دارد.

( فصل اول کتاب دانش آموز
به مدت 33 جلسه 45 دقيقه‌اي در زنگ اول يا دوم هر روز هفته به آموزش روخواني قرآن اختصاص مي‌يابد. ( فصل دوم کتاب دانش آموز )
تا پايان سال تحصيلي , كلاس آموزش قرآن طي 3 جلسه در هفته ( يك روز درميان ) به صورت زير برگزار مي‌شود : ( فصل سوم کتاب دانش آموز )

الف- يك جلسه 45 دقيقه‌اي در زنگ اول يا دوم يكي از روزهاي هفته , آموزش كتاب درسی قرآن

ب - دو جلسه 10 تا 15 دقيقه‌اي در دو روز ديگر هفته , تمرين خواندن از روي صفحات قرآن كريم و تمرين اذكار نماز
لوازم و امكانات مورد نياز طرح :

1- كتاب درسي جديد آموزش قرآن پايه سوم ابتدايي

2- نوار صوتی « آموزش نماز » پايه ی سوم ابتدايي ( فصل اول کتاب درسی )

3- لوحه ی آموزش قرآن ( از فصل دوم كتاب درسي )

فصل اول : آموزش قرائت نماز

در اين فصل طي هشت جلسه به آموزش و تمرين اذان, اقامه, نماز و اذكار نماز پرداخته مي‌شود. روش كلي تدريس اين فصل طي مراحل زير انجام مي‌شود.

از آنجا كه نماز در فرهنگ ديني ما از جايگاه خاصی برخوردار است, از اين‌رو ضمن انجام مراحل فوق, دانش‌آموزان را به حفظ عبارات نماز و اذكار آن, و خواندن روزانه‌ي نماز در مدرسه و خانه با شيوه‌هاي مناسب تشويق كنيد.

فصل دوم : آموزش روخواني قرآن كريم

در اين فصل تدريس و تمرين روخواني قرآن كريم طي 33 روز پياپي آموزش انجام مي‌شود. در 19 روز اول با هدف كسب مهارت روخواني قرآن كريم, قواعد روخواني يادآوری وتدريس می شود. در14 روز بعد جهت تثبيت مهارت روخواني, فرازهايي از قرآن انتخاب شده که در کلاس خوانده و تمرين مي‌شود. فرايند تدريس هركدام به شرح زير است :

1- فرايند تدريس نوزده روز اول

در اين نوزده روز پياپي عموماً يکی از قواعد اصلی روخواني قرآن يادآوری يا تدريس می شود و در روز بعد براي تثبيت قاعده روخواني, كلمات و عباراتي كه داراي آن قاعده هستند, تمرين مي‌شود.

2- فرايند تدريس از روز بيستم تا روز سي و سوم

در اين چهارده روز فرازهايي از سوره هاي مختلف قرآن کريم انتخاب شده است. که هر روز آن دارای دو تمرين است :

در تمرين اول دانش‌آموزان در گروه‌هاي دو يا سه نفري – افراد هر ميز- آيات درس را براي يك ديگر آرام مي‌خوانند. برای اين فعاليت حداكثر10 دقيقه وقت اختصاص می دهيم.

در تمرين دوم تعدادی از دانش‌آموزان هر كدام يك يا چند سطر از آيات را با صدای بلند براي ‌كلاس مي‌خوانند و ساير دانش آموزان از روي كتاب درسي خود خط مي‌برند.
فصل سوم : انس با قرآن

اين فصل داراي شانزده درس « انس با قرآن كريم » است كه هر كدام در يك ساعت در هفته تدريس و تمرين مي‌شود. هر درس « انس با قرآن کريم » شامل بخش هاي « روخوانی» , « پيام قرآنی » , « داستان قرآنی » و « انس با قرآن کريم در خانه » است.

الف – روخواني : اين قسمت از مانند چهارده درس فصل دوم تدريس مي‌شود, بدين‌گونه كه در تمرين اول دانش‌آموزان در گروه‌هاي دو يا سه نفره براي يكديگر مي‌خوانند و در تمرين دوم چند دانش‌آموزان براي کلاس, با صدای بلند مي‌خواند و ساير دانش‌آموزان از روي كتاب درسي خود خط مي‌برند.

ب – پيام قرآني : از دانش‌آموزان بخواهيد كه پس از خواندن آيه و ترجمه‌ي پيام, درباره‌ي مفهوم آن به كمك تصوير يا پرسش‌هايي كه در كتاب آمده است به صورت گروه‌هاي دو يا سه نفره با يكديگر گفت‌وگو و مشورت كنند و سپس نظر خود را درباره پيام و مصاديق آن در زندگي خود براي كلاس بيان كنند.

ج – داستان : بعضي از دروس « انس با قرآن كريم », پيام قرآني ندارند و به جاي آن داستان آمده است. داستان را به يكي از شيوه‌هاي قصه‌گويي و به زبان ساده به كمك تصاوير براي دانش‌آموزان تعريف كنيد. از بيان مطالب زائد و غيره مستند بپرهيزيد. از دانش‌آموزان بخواهيد تا هر يك, چند سطر از داستان را يك بار در كلاس از روي كتاب بخوانند.

د- انس با قرآن در خانه : اين تمرين براي كار در خانه دانش‌آموزان طراحي شده است. معلم در هر جلسه دانش‌آموزان را به انجام اين تمرين در خانه تشويق مي‌كند.

« انس با قرآن در خانه » شامل : قطره اما دريا, تمرين اول و تمرين دوم است. در «قطره اما دريا» ترجمه يك حديث پيرامون كتاب خدا قرآن از معصومين عليهم السلام آمده است.

 


برچسب‌ها: تعریف منشور, رنگین کمان, کاربرد عدسی, استفاده از ذره بین

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه دوم مهر ۱۳۹۶ | 20:34 | نویسنده : ن. رضایی |